El Emeğim

OYUNSAL DRAMA

Drama, bir çok eğitim etkinliğinde bir araç olarak, bir teknik olarak kullanılabildiği gibi kendi başına özel bir konu olarak da uygulanmaktadır. Drama türlerinden birisi de “eğitici dramadır”. Eğitici drama olarak ele alınan bu tür, çocuk tiyatrosundan farklı bir uygulamadır. Her şeyden önce eğitici drama seyirciler için oynanmaz. Eğitici dramalar aslında çocuk oyunlarına benzer. Kazanma, kaybetme, yanma yoktur, her çocuk aktif olarak katılabilir ve her çocuk yaşantısı yolu ile öğrenir. Yaşantısı yoluyla öğrenen çocuğun öğrendikleri kalıcı olur çünkü öğrenilenleri adeta yaşar gibidir. Sahne kostüm seyirci yoktur. Ezberlenecek uzun metinler yoktur. Her kurgu çocukların hayal gücüne bırakılır. Oyunların mükemmel oynanmasına gerek yoktur. Çocuklarla süreci yaşamak asıl olan amaçtır. Eğitici dramanın çocuk oyunlarından farkı ise, dramaların sonunda bulunan tartışma kısmı çocuk oyunlarında yoktur. Siz ebeveynler de çocuklarınıza eğitici dramalar kurgulayıp çocuklarınızla oynayabilirsiniz. Hatta kurgulama işini beraber bile yapabilirsiniz. Böylelikle çocuk drama etkinliğine katılırken daha istekli olacaktır.

 

Altın tavsiye: Günümüz çocuklarını, giderek artan teknolojinin pasifleştirdiğini düşünürsek onlara aktif olarak katılabilmelerine, hayal güçlerini kullanmalarına her alanda destek olmalıyız. Eğitici drama etkinlikleriyle bunu sağlayabiliriz.

Altın söz: Çocukları izledim, onları yakından inceledim ve bana, onlara nasıl öğreteceğimi öğrettiler. (Maria Montessori)

Altın oyun: 3 kişi aralarında yaklaşık 30’ar cm boşluk olacak şekilde yan yana oturur. Ortadaki oyuncu ellerini bacaklarının yanına yapıştırır. Avuç içleri bacaklara bakmalı. Diğerleri ise orta tarafta olan ellerini orta oyuncunun omuz hizasına kadar kaldırır. Avuç içleri aşağı bakmalı. Kimse kimseye temas etmemeli. Ardından başlayalım orta oyununa! Ortadaki oyuncudan bir hikâye (farklılaştırabilirsiniz) anlatması ve eş zamanlı olarak her bir kelimede yanındaki oyuncuların bacaklarına elinin tersiyle vurması istenir. Burada ister ikisine de ister yalnız birisine vurabilir. Diğerlerinin görevi ise vurmaya yeltendiği an orta oyuncunun eline vurmak ve onu yakalamak. Ortadaki oyuncuyu yakalayan ortaya geçer, önceki hikâyeyi devam ettirir.

Berfin Betül Karakoyun – Büşra Nur Bayraklılar

 

Bir Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*